Wednesday, March 2, 2011

kenangan d kk gunong..

hari pertama ke klinik kesihatan gunong,excited gler..hari pertama,cam biase kami akan jd blur wlaupn dmana2 tmpt praktikal sklipun..xtau kenape..haha..aktiviti pd mggu pertama,kami bt physical examination kt ibu dan bayi..seriously,aku btol2 enjoy praktikal d KK berbanding lam wad yg sarat dgn mslh yg bleh bt aku tensi0n gler2..aktiviti seterusnya,kami berpeluang ke tadika dan sekolah ntok bgi health education dan bgi injection..
kebaikkan yg kami dpt drpd lawatan2 ini,dpt mendedahkn kami dgn org awam dan dpt mengalami situasi sebenar..situasi d hospital dan klinik2 desa mmg berbeza..lbh terdedah dgn pelbagai karenah manusia..sabor je la kn..nk xnk,mmg kne layan klien kte walaubgaimnapun perangainya..da mmg tugas jururawat..org mrh ke,xpuas ati..bese r,manusia xde yg smpurna..kami perlu byk bersabar dgn manusia yg mcm2 ragam ni..


d tadika:
sonok dpt men ngan budak2 ni,tmbh2 lg aku mmg suka kanak2..hehe..d tadika,kami mendedahkn mereka ttg kebersihan terutama cara cuci tangan dgn btol..son0k sgt tgk dyorg hepi n enjoy dgn apa yg kami lakukan..perkara yg perlu d lakukn,kami perlu pandai menarik perhatian mereka ntok mendengar apa yg kmi bentangkan dan seterusnya praktisnya dgn serta merta...


d sekolah:
hari ni,kami berpeluang ke sekolah ntok berikan suntikan kpd pelajar form3..mcm2 ragam budak2 ni,xkurg yg nangis, yg pengsan pn ada..isk3..cmtu skli tkot kt jarum..sabor je la..(bila tgk budak2 ni,tingat mse aku form3 dlu..tkot gak klau bab kne cucuk ni..hihi).....budak2 laki dgn cara dyorg..nk akak yg cucuk sbb tgn akak lembut..haihh,melampau tol dak2 ni..yg pompuan lak " kak,cucuk slow2 des...sakit dop kak??"
aku jwb " jarum dik,msti la rso ckit".....hari ni,keje aku cucuk org,lbh kurg 20 org kot cucuk org..esop nk cucuk lg..hahaha


AKAN BERSAMBUNG....

No comments:

Post a Comment