Sunday, April 29, 2012

kenapa ALLAH temukan kita dengan orang yang salah?

Assalm readers ..
pernah anda tertanya2 kenapa Allah temukan kita dengan orang yang salah(bukan jodoh kita) ?
SEBAB 

>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,kita masih ad rasa syukur pada ketentuan ALLAH. 

>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita dapat menjadi seorang penilai yang baik. 


>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH. 


>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita dapat kasih sayang yg terbaik,khas untuk diri kita.. 


>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG,kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita,dan dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kehidupan kita pada masa depan... 



jodoh itu rahsia Allah

>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya. 


>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita jadi manusia yang hebat jiwanya. 


>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita lebih faham bahawa..cinta yg terbaik hanya ad BERSAMA ALLAH. 


>> memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita…lebih mengenali kehidupan yg tak selamanya kekal.




::Saat kita MENGETAHUI dia bukan jodoh kita..jika ternyata bukan, JAUHKAN kami dengan hati-hati..JARAKKAN kami tanpa merasa tersakiti, PISAHKAN dan bantu kami menemukan PENGGANTI.. Biar hati yang satu itu RETAK menjadi dua untuk seketika kerana apabila sudah sampai jodohmu, DUA HATI akan bertemu dan MENJADI SATU..sehati, sejiwa, seiman dan seakidah.InsyaAllah, semuanya kerana Allah ::



Orang yang kita cintai tidak semestinya dia adalah jodoh kita,dan orang yang kita benci tidak semestinya dia bukan jodoh kita..


sesungguhnya ALLAH maha mengetahui apa yg terbaik untuk diri kita.. terima kasih Ya Allah , Alhamdulillah ;)

2 comments:

  1. nelly the strange :: yup2 ..apa yg berlaku pasti ad hikmahnya..ALLAH xkan menduga hambanya tanpa sebab..mesti ad yg lebih terbaik..sentiasa bersangka baik dgnNYA =)

    ReplyDelete