Thursday, February 9, 2012

kebanjiran drama adaptasi novel

assalam readers ^_^
korang perasan tak sekarang ni banyak drama-drama dan filem adaptasi dari novel..perasan tak,perasan tak?
contohnya drama yang digilai ramai sekarang iaitu gemersik kalbu(baru je habis semalam),drama nora elena adaptasi novel kasih yang suci,drama bicara hati,stanza cinta,ombak rindu(filem)dan aku percaya banyak lagi yang tak sempat aku follow..ngeh3..dan melalui pembacaan menerusi murai.com,ada sebuah produksi telah memilih 7 buah novel popular alaf baru untuk diadaptasi kepada drama antaranya,Jauh, Manisnya Cinta, Kau Yang Satu, Tiada Yang Kedua, Kau Untukku, Bayangan Rindu serta Adam dan Hawa..wahh,macam best je kan..(buat muka excited giler) hehe..
agak-agak kenapa ye sekarang dah banyak drama yang berasaskan novel,mungkinkah sudah tiada modal idea untuk menghasilkan cerita-cerita baru atau mungkin trend sekarang kot.sape tau kan,yang pasti aku tak tahu..haha!dan kebanyakkan novel-novel tersebut pernah menjadi bahan bacaan aku..dan dan dan bila dah banyak drama yang macam gini,aku dah makin malas nak beli dan bersengkang + membolatkan mata untuk baca novel2 ni kan..kih3..tp aku rasa bila baca novel lebih menyentuh perasaan kot..huhu ~




notajarijemari :: selamat menonton ..

No comments:

Post a Comment