Monday, July 25, 2011

..ding..ding..ding..undur masa..


okei..entry kali ini aku kena pusing jam/tarikh balik...dgn pertolongan doremon,grrrr..smpai ke ogos2010..
pe ntah aku nk bebel kali ni..hehe..rilex r..perlahan2..keke
baiklah,hari ni yaya nk citer sal pengalaman pegi pulau perhentian..korg tau pulau perhentian ni da lg 2 pulau??hm,da tau ek..xpela..haa..bg yg xtau lg,pulau perhentian da 2 iaitu perhentian kecil dan perhentian besar..
tmpt yg yaya pegi perhentian besar..haaaa..yg tu intro je..
ni bru nk citer perjalanan yg bermula dr pusat HEP usm..ktorg diarahkan ntok berkumpul kt sana..kalau nk d kirakn mse bertolak kul 10 tp biasa la kn,jnji melayu..tggu pnye tggu,bas xmuncul2 pn..grrr,geram gak ase..smbil2 tu,ktorg dberi briefing ttg program ni wlaupn penah ad meeting sblom hari tersebut..pastu ktorg dpt bju..oh yeay,shuker3..alah,bkn free pon bju tu..byr la weh..haiyakk,lupe lak..hek3..

sempat lg posing ngan bju tu..hehe

bas da smpai..so,pe lg..nek la kn..xkn tgk je..haha..pe sal ase cm kjap je duk atas bas?mmg la kjap,bkn nk pegi KL ni..lorhh,da smpai tok bali la..dh2,semua trun okei..angkut la semua brg2 yg ad,mcm byk je aku bwk brg pdhal stu beg je..propa je lbih..wuwuwu..

pastu,pserta yg lbih kurang 50 org ni yg xtermasuk AJk kena bhgi 2 kmpulan ntok nek bot..sparuh nek bot kt tok bali,then yg lbih tu nek kt besut...yg lbih tu termasuk la aku..huk3,,sadis c0z terpaksa berpisah ngn geng2 aku..uwaaa,aku sorg2..tp xpela kn,bkn aku sorg je terkial2 nek bas tu..ad lg peserta len,yg aku xknl sbb dr kos len n junior2 aku kot..xknl sgt..ahh,xpe..aku xkesah,asalkn smpai..keke..
hmm,da smpai besut..pe lg,terjengket-jengket jln dgn menggalas hikingbag yg besar gedabak tu..da xnmpk aku dh,nmpk beg je jln..hahaha..
alah,kna tggu lg..borim tol kalau bab2 mnunggu ni..ko tggu pe yaya??tggu bot la syg2 oip..da nk pegi pulau,xkn nk nek bas lak atas air tu kn...hak3..lbh kurang 1/2 jam tggu,ktorg pn nek la bot..1st time nek bot laju ni..walaupn da penah nk feri kt penang n nek perahu pegi takbai..(yg tu len)
wahh,tersgt sronok..laju woo..mcm nk tercabut hidung aku dek krna angin yg kuat...haha..
lbh kurg 1jam,ktorg yg nek bot laju ni smpai dlu walaupn bot yg stu lg gerak dlu..mklm la,bot tu btol2 bg dyorg mkn angin..perlahan teramat..n ble da smpai,ktorg kna la tggu group yg stu lg..aku try call kwn aku n dy ckp bot tu rosak plak tgh2 laut..grrr..ktorg da tggu dkt 2 jam kt pulau nih..borim tahap melampau..kebetulan,kt pulau ni ad lak pelatih polis or mmg da polis(sbb nmpk muda2 je semua) training kt ctu..
hah,da 2jam berlalu akhirnya group stu lg bru smpai..pastu,ktorg semua bergerak ke tapak perkhemahan..then,kna drikan khemah..huh,penat giler..ptg tu,ktorg dberi mse ntok bersntai2,mndi2 pntai..alaa,aku segan la nk mndi ramai2 cmtu..so,aku n kwn2 pe lg..berposing la..






adess,penat lorhh menaip entry ni..pjg mcm ketapi ja..ok,yaya pendekkn citer..
byk program spjg berada kt pulau tu,antaranya snorkeling,berkayak,jungle trekking,men burung hantu(tgh2 mlm kjut org tidur,seyes aku nk mrh..haha) n byk lg..semua aku cuba,lg2 snorkeling tu yg buat aku kelemasan n buat aku fobia trus..sakit prut sbb mnum(tertelan) air laut..yg len2 da biasa terlibat..kayak,hmm..walaupn da penah msuk pertandingan kayak,tetap xreti nk handle lg..hehe..ble da duk tgh2 laut(xde la tgh mne pn,bajet je lbh..haha) mcm2 aku fkir,nt kang ad lak ikan jerung dtg mkn aku..haha..**aku suka mencarut n mengarut..ee..tlg la yaya!!jgn fkir yg bukan2..da la mse aku berkayak tu termasuk pulak lam kwsn pak polisi tgh training terjun dr helikopter ke dlm laut..motif dyorg wt cm gtu??aku pon xtau..ok3,balik citer asal,ble da ter'masuk' kwsn dyorg(maaf pak,xsngaja..kayak sy ni xnk berpusing la..hehe..aku xreti nk pusing kayak tu sbnrnya)uhuk..aku da tkot da senarnya..pe nk buat kt tgh2 laut ni..kang jtuh kt cni,xsmpt nk jmpa my bucuk(incip hafizku sayam)..uh,akhirnya,berjaya smpai ke darat..lps tu,kwn aku ajak plak berkayak ngan dy..ahaa,aku da tkot..xmau..xmau..! so,dyorg pn pegi la berkayak n aku duk sorg2 kt tepi pntai tu,tgk dyorg...sonok sgt sbb btol2 dpt tgk batu karang,air yg sgt jernih..

haa,cmni..cntik kn..
huih..da penat la..pjg tol entry kali ni..musti korg borim da kn..pjg lg sbnrnya tp xpela..da xlarat..hek3..ok la,yaya gtau yg da nk blik pulak...ni haa gmbar2 spjg kt pulau..







sebelum balik,ktorg kena angkut semua brg2 msuk lam bot..alahai,penat sgt..dgn program2 n ble nk balik kena angkut plak..tggl je xboley ke?ahaha..da selesai angkut semua brg,mse ntok angkut dri sdri la plak masuk bot..kali ini,aku nek bot yg slow tu..ble da nek sdri,bru trase keperlahanannya..nek loya aku(mne tak nya,slow sgt) mse pegi pulau nek bot laju,mmg xkn ase la..yg ni da la slow,terhuyung hayang penim kepala gue..lama tol nk smpai..hishh..
                             ........................................................................................
haa,da smpai..kepala pusing2 je aku ase mse tu..jalan mcm org mabuk..nsb bek tak muntah je..alhamdulillah smpai jgk akhirnya..da smpai,kena angkut brg lg..aduih,btol2 xlarat dh tp terpaksa gak angkat brg2..sabOr je la labu..huhu..
                     .................proses mengangkut brg..............................................
                     .........................................................................................................selesai.......
ble da slsai msing2 rht,mnum air,mkn eskrim sblom nek bas blik usm..nyum3,sdap mkn eskrim potong kt tepi pantai..hehe..da selesai semua,ktorg pn berangkat pulang ke usm..walaupn ltey yg teramat sgt..tp enjoy !!
 
notajarijemari::  skrg da rindu nk tgk keindahan pulau..











No comments:

Post a Comment