Wednesday, June 15, 2011

berakhirnya LJM..

alhamdulillah,akhirnya selesai suda saat yg d tggu2 dgn penuh debaran iaitu peperiksaan lembaga jururawat m'sia..oppss,ad lg stu perkara yg pling m'debarkan slps exam ni..pe lg kalau bukan result LJM yg akan mnentukan msa depan kitOrang yg akan bergelar stafnurse nt..xkira d universiti mana2 ataupn kolej..bla da bergelar pelajar nursing,mmg wjib ntok menduduki peperiksaan LJM ni..
:: 2minggu sebel0m exam ::
.....dtg ke ostel ntok bincang soklan taun2 yg sudah b'sma rakan2....hmm..blh tahan soklannye ye..dats mean,sOklan2nya xsenang n xsusah..bla da mkin byk bincang,cam mkin byk lak yg aku xtau..lg stu,soklan mmg terlalu meng'konfius'kn kami2 semua..tu yg buat aku ase susah kot..sbulan sebelum LJM ad gak join group dscussion kt lam fb..kdg2 aku join,kdg2 aku bca je apa yg dyorg bncg lam tu..byk gak input yg b'guna yg dpt mlalui dscussion cmtu..
:: 1mggu sebelom exam :: still xde perasaan..keke
....bla da tggl lg smggu ntok m'duduki exam ni,mkin byk dscussion ngan rakan2 selain terlibat ngan para pengajar..mkin lewat tdonya ye..mkin pening lalat smuanya.. semakin bertubi2 latihan yg ktorg buat..
:: hari yg d tggu2( EXAM) :: bru ad perasaan tkot n berdebar..ehee
....jam 730 da ad kt dwn exam..awl giler..smpai je,trus amik slip exam then tandatangan kedatangan..tup tap tup tap,da jam 8pgi..aku pn beratur cam bdk2 skolah ntok msuk dewan.. smbil bwk air solat hajat n kismis..hehe..bla da duduk,perkara pertama aku buat..tgk keadaan skeliling..ahaha..cm xbiase msuk dwan peperiksaan lak..sengal !! eh,mksd aku tgk keadaan skeliling tu,tgk reaksi muka rakan2 yg len..muka nervous terpancar kt wajah semua..normal la tu kn,bla ad sumtim yg pnting cm exam ni..smua pn akn nervous,klau xnervous xnormal la tu..(kata lec aku)ehehe..
:: exam bermula::
.......semua tgh fokus bca soklan msing2 termasuk la aku..xkn org len tgh jwb soklan,aku nk tgk je kn..mmg xbtol kot lau wt cmtu..ahaha,,senget!! aku asyik tgk jam je,kot2 xsmpat nk siap..tup tup,mse da abeh..pengawas exam da suh letak pensil,aku xlayan..adess,xsmpat lorhh..aku buat lg smpai dyorg pungut kertas soklan n jwpn tu..hihi..wargghh,soklannye cam pe ntah...
:: the end ::
.....semua xsabar2 ntok keluar dewan..yela,exam da abeh..pe lg,chow la kn..wt pe lg kt dewan tu....bla da abeh exam,timbul lak ase berdebar ntok rsult yg akn keluar sebulan dr skarang..walaupn lmbt lg kn..


 ** ntok rakan2 semua,selamat bercuti..semoga lulus semuanya..jumpa d penang d hari konvOkesyen nt..

No comments:

Post a Comment