Wednesday, June 1, 2011

malang xberbau..

tanggal 1jun 2011,aku terlibat lam kemalangan jalanraya d area kbg kerian..jam 7.35pagi dlm perjalanan pulang ke rumah dari asrama usm..tiba2 dgn xsegan silu sbuah kereta kelisa dari arah bertentangn membelok ke kanannya..gilerr..terkezut aku,dgn mengejut aku brek keta..dushhh,,kemalangn berlaku..ade je org tgk tp mcm gtu jela kn..tgk je..pastu wt xtau..yg aku sorg2 lam keta ni terkial2,panik woo..then,aku brenti keta kt tepi(nk brenti kt tgh2 jalan kang,jem lak..huhu)dh aku brenti,dgn tgn,lutut terketar2 keluar dri keta nk tgk keta yg stu lg..aleh2,tgk keta tu da tarak..kemana pegi pn aku xtau...aku ngn mlut berdarah tu trus kol my daddy gtau..abah aku tnye kt ne blaku sbb dy nk dtg pat aku pn aku xley jwb..btol2 blur..dlm mse tu,aku dgn paniknya bleh plak msj my busuk,incip hafiz..sahabatku haslina yg sudi dtg ke tmpt kejadian..n juga abg aku..gtau yg aku xccident..  
bila abah aku smpai,dy tnye cmne leh jd..then,smpat nmpk x no keta tu..aku jwb" xsmpat tgk". Abah aku ley lak g cri keta tu kt kwsn kg..mmg xkn jmpe la kn..da lari ntah mana da..2,3kli abah aku pegi cri..xjmpe jgk..so,abah ckp,kita pegi wt repot je la..bila smpai kt balai polis pengkalan chepa..aku d mnta ntok bg keterangan,aku bg la..pot pet pot pet..aku igt da slesai,tup2..kne soalsiasat lg nga polis kt lam ofis dy..ceihh,mula2 polis tu garang gler,takut aku..then lps tu ok..blh lak berbual..tnye aku student kt ne,amik kos ape..pastu kuar lak citer yg wife dy stafnurse gak(lam ati,ad aku kesah..aku xtnye p0n..haha..jaat tol aku) lps bg keterangan,dy ckp rugi sgt la aku xsmpt nmpk no keta tu sbb mmg dy slh..tp aku fkir,xpe la..maybe hri ni hri aku..pastu,dy bg stu salinan repot ntok aku sign..smbil2 tu,leh plak dy tnye "gwe ore mno,ad gwe dh" aku snyum je..dy ley ckp tipu la aku,klau aku ckp xde gwe..uh,aku xckp pape p0n..senget tol..moral of da stori mori adalah berhati2 d jlnrya..pengalamn mengajar kte erti bersyukur..
SEKIAN~~~


** masa kejadian,xde nk fkir menda len la..da fkir mati je **

No comments:

Post a Comment